A kyu és a dan a játékos erejét mutatja meg. Minnél kevesebb a kyu annál erősebb egy játékos. 1 kyu után következik a dan ami minnél nagyobb annál erősebb. A kezdő játékos, aki a szabályokat ismeri 30 kyus.
Ezen az oldalon interaktív Gó tanulás lehetséges. 50 kju-tól indítja el a feladatokat kezdve a kő leütésével és az atari-val. Nagyon sok hasznos lépést mutat meg példa rá a sicso ami lépcsőnek nevezett forma.
Ne játssz gót, ha nem ismered a lépcsőt! - Egy gó közmondás a sok közül.
Az alapok elsajátításához kiváló például a Ko szabály, hamis szemek, élő csoport. Vagy a hendikep ami az előnyadásos játék ezzel a gyengébb játékos az az a fekete elhelyezi az előnyköveket a kijelölt pontokra és fehér lépi meg az első lépést. Az előnykövek száma mutatja a két játékos közötti különbséget. A hendikepnek köszönhetően izgalmasabb a játék mivel a két játékos egyelő esélyekkel indul.
Azt mondják egy előnykő 10 pontnyi területnek felel meg.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.